2017.02.19
life cure

Sok doskonały na chłodniejsze dni, ponieważ porcja 550 ml (duży sok) zawiera dwukrotnie więcej witaminy C, niż zalecana dzienna dawka*, dostarcza ok. 1/3 zalecanej dawki prowitaminy A (β-karotenu)**, jest bogaty w polifenole i flawonoidy.

Imbir posiada właściwości: przeciwzapalne, przeciwbólowe, przeciwmigrenowe, przeciwbakteryjne, przeciwgrzybicze, przeciwwirusowe, przeciwrakowe, zapobiega agregacji płytek krwi, ma działanie przeciwmiażdżycowe, przez obniżanie poziomu cholesterolu LDL w surowicy krwi. Ponadto zawiera gorycze, czyli gorzkie substancje mające działanie żółciopędne oraz pobudzające motorykę przewodu pokarmowego.

Grejpfrut przy bardzo niskiej wartości energetycznej (jedynie 36 kcal/100g) charakteryzuje się bogactwem składników mineralnych (potas, wapń, żelazo, magnez, fosfor i cynk), witamin (C, A, z gr. B) i związków pektynowych. Ekstrakt pozyskiwany z nasion tego owocu ma właściwości dezynfekujące i antybiotyczne, a zawarte w miąższu i białej skórce flawonoidy mają działanie zaradcze na różnego rodzaju choroby skórne oraz wzmacniają działanie witaminy C. Zawarty w czerwonych odmianach likopen chroni przed rakiem pęcherza moczowego, trzustki i szyjki macicy oraz chroni przed uszkodzeniem skóry pod wpływem promieniowania UV. Co więcej owoc ten obniża poziom insuliny i zmniejsza ryzyko powstawania kamieni nerkowych.

Jabłka są szczególnie cenne, ze względu na zawartość błonnika pokarmowego i pektyn. Dość duże spożycie i dostępność przez cały rok sprawia, że są one uważane za dobre źródło witaminy C, polifenoli i flawonoidów. Zawierają również beta-karoten, witaminy z grupy B i łatwo przyswajalne składniki mineralne takie jak: potas, fosfor i wapń.

pobierz PDF z artykułem